Explora Journeys: Cruises voor non-cruisers
Heb je er een hekel aan om in de rij te staan en rondgeleid te worden door gidsen met vlaggetjes? Dat vinden de bedenkers van Explora Journeys, een nieuw cruisemerk van MSC Group uit Genève, ook. Het bedrijf, dat afgelopen augustus werd gelanceerd, heeft grote ambities om niet-cruisers voor zich te winnen en kijkt voor inspiratie naar luxe hotelmerken zoals Ritz-Carlton.
Topgastronomie aan boord
In plaats van grote en overvolle buffetten vindt u hier een verzameling van 18 eet- en drinkgelegenheden, waaronder het pan-aziatische Sakura en een steakhouse in Europese stijl, Marble & Co. De lobbybar doet je vergeten dat je op een cruiseschip bent met zijn grootse uitstraling en jonge design, terwijl je kunt genieten van je dagelijkse dosis cafeïne en koffiespecialiteiten in Crema Café (bye bye percolator koffie).
Kajuiten? Zeg maar suites!
Gastronomie is slechts één ding dat Explora Journeys onderscheidt van de concurrentie. Alle 461 suites, penthouses en woningen aan boord liggen aan de oceaan, met ramen van vloer tot plafond en privéterrassen, zodat je vanuit je eigen kamer naar de Middellandse Zee, de Caraïbische Zee of de Arabische Zee kunt kijken.
Driemaal ruimte
Aan boord van Explora 1, en binnenkort Explora 2 (vertrekt in augustus 2024), is één derde van de 17 duizend vierkante meter aan openbare ruimte buiten. Nestel je op een ligbed bij een van de drie buitenzwembaden, elk met een eigen bar. Wat nog meer de moeite waard is om te weten, is dat de zwembaden zelden overvol zijn. Je zult zeker een rustig plekje vinden aan boord van een Explora Journeys Cruise. Keuze genoeg.